Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Drama Cinta Ramadan Astro

Drama Cinta Ramadan, Drama Terbaik Dari Negara Jiran, Singapura Menggandingkan Sharnaaz Ahmad Dan Nurul Nabila. Drama Cinta Ramadan Tayang  Setiap Isnin - Jumaat, Jam 6 Petang Di Astro Prima Atau Strim Saja Di Astro Go / Ultra Box.

Drama Cinta Ramadan
Drama Cinta Ramadan 


Pelakon Drama Cinta Ramadan

  1. Sharnaaz Ahmad
  2. Nurul Nabila
  3. Ahmad Yusof 
  4. Nurijah Sahat 
  5. Firdaus Rahman 
  6. Adlina Adil


Info Drama Cinta Ramadan

  1. Written dan Directed: Razi Salam
  2. Ex Producer: Mano Haran
  3. Director: Noor Azam Sheriff
  4. Producer: Melissa Anthony

Sinopsis Drama Cinta Ramadan

Danny, seorang eksekutif pemasaran yang menawan menanamkan prinsip dan pemikiran praktis dan materialistik ke dalam cara hidupnya yang menolak ideologi ayahnya yang taat, Ismail sangat percaya. Pertembungan prinsip memberi jalan keluar kepada pertengkaran yang mengerikan di antara mereka yang hanya berfungsi sebagai pemangkin untuk memprovokasi niat Danny yang berlarutan untuk meninggalkan rumah.

Keputusan yang akan menggulingkan ibunya yang pasif Kamariah ke dalam keadaan kehidupan sendirian di rumah dan mempersoalkan kecenderungan itu. untuk perniagaan. eksentrik ayahnya menjadi lebih suci daripada anda. Pindah dari rumahnya, Danny memulakan projeknya sendiri dan bertemu dengan Natrah, seorang pendatang baru yang sederhana namun ceria di syarikat itu.
Sementara itu, siri drama 'Danny' adalah sekuel dari telefilem 'Cinta Ramadan' yang melihat perkembangan watak Danny pada minit kehidupan setelah berubah dan membina hubungan cinta baru. Sharnaaz Ahmad masih dikekalkan untuk membawa watak yang sama selain pengenalan watak baru yang dibintangi oleh Elfaezah Ul Haq, Nadia M Din, Dayang Balqis, Taufiq Salleh, Junaidi Sali dan Sarah Aqilah.

Mengulas lebih lanjut mengenai tawaran terbaru di slot Tiara, Norzeha Mohd Salleh selaku Pengurus Saluran Astro Prima berkata, "Kandungan drama berkualiti adalah salah satu kekuatan utama dan formula daya tarikan dipertaruhkan untuk memikat penonton untuk tetap setia kepada Astro. Oleh itu, setiap pilihan kandungan yang ditampilkan mestilah berdasarkan keunikan genre, plot, kaedah penyampaian dan disulam dengan sempurna agar sesuai dengan selera semua kalangan.


Kekuatan dua persembahan terbaru dalam slot Tiara kali ini terletak pada persembahan mereka yang membawa tema kemanisan cinta yang tulus dan penuh dengan mesej positif yang penuh dengan pertobatan sebagai contoh. Singkat cerita, menceritakan kesinambungan liku-liku kehidupan Ramadan atau Danny, seorang pendosa yang telah berubah dan ingin membina kehidupan baru. Proses bangun tidak mudah kerana sebagai manusia, kita tidak dapat lari dari kesilapan. Apa yang membezakan kita adalah sama ada kita bertekad untuk memperbaiki kesalahan, kecil atau besar.

Kedua-dua salinan itu diterima dengan baik ketika diterbitkan di Singapura. Bukan itu sahaja, lakonan dua pelakon utama drama 'Danny', iaitu Sharnaaz Ahmad dan Elfaeza Ul Haq turut mendapat pengiktirafan pada acara Pesta Perdana 2015 menerusi anugerah Pelakon Utama Terbaik (Drama Series) untuk lelaki. dan kategori wanita, selain dicalonkan dalam lima kategori lain termasuk Siri Drama Terbaik. Sehubungan itu, kami sangat berharap penceritaan dalam cerita ini dapat menarik perhatian penonton di Malaysia. Berseronok!".

Telefilem 'Cinta Ramadan' mengisahkan Danny, seorang pemuda yang berani dan ahli perniagaan pintar, tetapi kehidupan dan kepercayaannya ditentang oleh ayahnya yang saleh, Ismail. Perbezaan pendapat antara mereka perlahan-lahan membuat Danny membuat keputusan untuk meninggalkan rumah. Keputusan itu benar-benar meninggalkan kesan mendalam kepada ibunya.

Tidak lama kemudian Danny diberi projek besar untuk ditangani. Dia digandingkan dengan Natrah, seorang gadis muda yang mengesyaki hubungan Danny dengan sahabatnya, Rizal. Apabila Danny dan Natrah diberi tugas yang sama pada bulan Ramadan, Danny mula jatuh cinta dengan gadis ini yang sering mencabarnya.

Hubungan Danny dan Rizal terus berantakan dan membawa masalah pada projek Danny, yang menyebabkan hubungan antara Danny dan Natrah putus pada masa yang sama. Mampukah Danny keluar dari kekacauan hidupnya?

Siri drama 'Danny' mengisahkan perjalanan hidup Danny setelah pemergian Natrah. Danny cuba melupakan Natrah dengan melanjutkan pelajaran sambil berusaha memulakan perniagaan kecil. Dalam usaha menyeimbangkan dua dunia, Danny jatuh cinta dengan Sarah, seorang usahawan muda yang akan mengambil alih syarikat ayahnya. Sarah tidak tumpah seperti Natrah, setiap aspek dan sikap mengingatkan Danny pada Natrah.

Setelah Danny berjaya menandatangani kontrak yang menguntungkan, Danny berhasrat untuk menghantar ibu dan bapanya untuk menunaikan Umrah. Namun, kejayaan perniagaan Danny membawanya kembali ke tempat kejadian. Ini diburukkan lagi dengan kehadiran Liana, isteri sahabat Danny, Hosni.

Hosni mula mengesyaki Danny berselingkuh dengan isterinya. Perselisihan ini meletakkan kehidupan Danny sekali lagi di ambang masalah. Bolehkah Danny mengekalkan cinta dan kepercayaan Sarah pada masa yang sama? Adakah Danny akan mengulangi dosa lamanya?

Jangan lepaskan peluang untuk menonton salinan hebat 'Love Ramadan' dan 'Danny' yang akan menemui penonton mulai petang ini di slot Tiara. Selamat menonton!